Storybox je ponosan partner R.E.A.D® programa u Hrvatskoj!

ŠTO JE R.E.A.D.® PROGRAM?

Reading Education Assistance Dogs® (R.E.A.D.)® je program koji poboljšava dječje vještine čitanja i komunikacije koristeći snažnu metodu: čitanje psu.

R.E.A.D. psi su trenirane, testirane, registrirane, terapijske životinje osigurane od odgovornosti te volontiraju sa svojim vlasnikom/voditeljem kao tim, posjećujući škole, knjižnice i mnoga druga mjesta.

Danas postoje tisuće registriranih R.E.A.D. timova diljem Sjedinjenih Država i Kanade te još 25 zemalja diljem svijeta; od Švedske i Španjolske do Tajvana, Hrvatske i Južne Afrike.

R.E.A.D. je jedna od onih ideja koje, prema riječima Billa Moyersa, “probijaju ovozemaljsko da bi došle do čudesnog.”

udruga_za_pse_vodice
logo-read
512x512pix_storybox_logo (1)

R.E.A.D.® PROGRAM U HRVATSKOJ PROVODE 

MIRTA ŠPEHAR KVESIĆ I SUNČICA

Mirta Špehar Kvesić, radni terapeut, Bacc.therap.occup., bsc OT RL sa svojim psom Sunčicom provodi R.E.A.D.® program u Hrvatskoj. 

Mjesečne radionice čitanja terapijskom psu “Pas od riječi” za djecu od 2. do 4. razreda osnovne škole započinju 16.rujna, 2024. u prostoru Knjižnice Špansko-jug u Zagrebu.

Radionice su besplatne, dobrovoljne donacije su dobrodošle. Storybox sponzorira program slikovnicama, radnim materijalima i poklončićima za djecu.

Prijavite svoje mališane putem e-maila što prije jer je broj mjesta ograničen!

KAKO TO FUNKCIONIRA?

R.E.A.D. koristi registrirane terapijske životinje koje su trenirane i testirane u pogledu zdravlja, sigurnosti, prikladnosti vještine i temperamenta. Kad ove
posebne životinje dođu slušati djecu kako čitaju, zabavno je! I to čini razliku.

read-citanje

GDJE SE SVE R.E.A.D.® PROVODI?

R.E.A.D. programi provode se u:

  • osnovnim školama
  • knjižnicama
  • predškolskim ustanovama i ustanovama koje skrbe za djecu
  • programima prije i poslije nastave
  • zdravstvenim ustanovama
  • klubovima za dječake i djevojčice
  • popravnim institucijama za mlade
  • Nove, kreativne ideje i varijacije pojavljuju se s našim timovima cijelo vrijeme!

KADA PAS U R.E.A.D.® PROGRAMU SLUŠA...

okolina se mijenja, djetetov strah zamjenjuje željno iščekivanje i dolazi do učenja. Voditelj je također vješt moderator — reducira pritisak izvođenja koje dijete često osjeća i pruža mu podršku uz istovremeno nadziranje djetetovog čitanja čime vježbaju izgradnju vokabulara, bolje razumijevanje materijala, te stjecanje tečnosti i samopouzdanja kao čitatelja.

Tko su Intermountain Therapy Animals (ITA)? 

Intermountain Therapy Animals (ITA), neprofitna je organizacija koja je pokrenula R.E.A.D. 1999.g. kao prvi sveobuhvatni program opismenjavanja izgrađen oko inovativne ideje čitanja psima. U 20 godina osposobljeno je više od 6000 R.E.A.D. timova i
pridruženih organizacija.

R.E.A.D. se proširio na svih 50 Sjedinjenih Država i sve više zemalja diljem svijeta, program nastavlja rasti uz sve veći interes upravo zato što budi ljubav prema čitanju i knjigama kod djece posvuda!

logo-read

ZAŠTO PSI?

Učenje čitanja često se manje odnosi na intelektualna ograničenja, a više na prevladavanje strahova i stvaranje interesa. Kao što se možda sjećate iz svojih školskih dana, strah može paralizirati inteligenciju, a upravo životinje su idealni suputnici za čitanje jer:

  • pomaže pri opuštanju, usporavaju rad srca i snižavaju krvni tlak
  • pažljivo slušaju
  • ne osuđuju, ne kirtiziraju i ne ismijavaju
  • dopuštaju djeci da čitaju svojim tempom
  • stvaraju manju nelagodu od vršnjaka
  • djeca postaju tutori

ŠTO? PSI NE ZNAJU ČITATI!

Naravno da ne mogu, ali mogu biti odlični slušatelji. Njihova prisutnost stvara poticajno i zanimljivo okruženje:

  • opušteno
  • ugodno
  • sigurno
  • neosuđujuće
  • osnažujuće
  • ZABAVNO!

REZULTATI SU ODLIČNI!

Djeca koja sudjeluju postižu goleme korake u vještinama čitanja i komunikacije dok, paralelno, izgrađuju samopoštovanje, samopouzdanje i društvene vještine. Tu su i dodatne prednosti – bolji uspijeh u ostalim nastavnim predmetima, veći interes za sudjelovanje u nastavi, redoviti dolazak u školu, pa čak i dobro održavanje osobne higijene.

Doslovno tisuće medijskih priloga hvale R.E.A.D. program, od nacionalnih novina, časopisa, internet portal pa do TV emisija. Individualni rezultati čitanja kod djece su u stalnom porastu, a znanstvena istraživanja su to sada i dokazala (testiranje je provedeno u osnovnim školama). Rezultate ovih istraživanja objavili su i poznati obrazovni časopisi kao što su Association for Childhood Education International i International Literacy Association.

KOMENTARI POLAZNIKA:

“Iskustvo čitanja psima je jednostavno čarobno – nema drugog načina da ga opišem.”

Dana Tumpowsky

Direktorica odnosa s javnošću, Salt Lake City knjižnica

“Kad je moj sin počeo čitati Buddyju počeo sam primjećivati koliko je uzbuđen zbog samog čitanja, koliko priča o svakom susretu i koliko mu se interes za čitanjem povećao, čak i kad psa nije bilo.”

– Keeganov tata

Twin Falls, Idaho

“Nismo mogli ni sanjati koliki utjecaj će ovaj program imati na naše učenike. S akademske strane gledajući , oni učenici koji su sudjelovali u R.E.A.D.-u pokazali su veliki napredak u vještini čitanja. Kao šlag na torti, učenici su također počeli uživati u samostalnom čitanju te su počeli su pokazivati znatiželju za različite knjige, a što je najvažnije stekli su samopouzdanje, ne samo u svojoj sposobnosti čitanja, već i u svojoj sposobnosti da komuniciraju s drugima na pozitivan način . Radujemo se proširenju programa kako bismo uljučili što više djece.”

– Rae Louie

Ravnateljica, osnovne škole Bennion, Salt Lake City, Utah

0
    0
    Vaša košarica
    Vaša košarica je praznaVrati se u shop