Reading Education Assistance Dogs® (R.E.A.D.)® je program koji poboljšava dječje vještine čitanja i komunikacije koristeći snažnu metodu: čitanje psu.
R.E.A.D. psi su trenirane, testirane, registrirane, terapijske životinje osigurane od odgovornosti te volontiraju sa svojim vlasnikom/voditeljem kao tim, posjećujući škole, knjižnice i mnoga druga mjesta.
Danas postoje tisuće registriranih R.E.A.D. timova diljem Sjedinjenih Država i Kanade te još 25 zemalja diljem svijeta; od Švedske i Španjolske do Tajvana, Hrvatske i Južne Afrike.
R.E.A.D. je jedna od onih ideja koje, prema riječima Billa Moyersa, “probijaju ovozemaljsko da bi došle do čudesnog.”
R.E.A.D.® PROGRAM U HRVATSKOJ PROVODE
Mirta Špehar Kvesić, radni terapeut, Bacc.therap.occup., bsc OT RL sa svojim psom Sunčicom provodi R.E.A.D.® program u Hrvatskoj.
Mjesečne radionice čitanja terapijskom psu “Pas od riječi” za djecu od 2. do 4. razreda osnovne škole započinju 16.rujna, 2024. u prostoru Knjižnice Špansko-jug u Zagrebu.
Radionice su besplatne, dobrovoljne donacije su dobrodošle. Storybox sponzorira program slikovnicama, radnim materijalima i poklončićima za djecu.
Prijavite svoje mališane putem e-maila što prije jer je broj mjesta ograničen!
R.E.A.D. koristi registrirane terapijske životinje koje su trenirane i testirane u pogledu zdravlja, sigurnosti, prikladnosti vještine i temperamenta. Kad ove
posebne životinje dođu slušati djecu kako čitaju, zabavno je! I to čini razliku.
R.E.A.D. programi provode se u:
okolina se mijenja, djetetov strah zamjenjuje željno iščekivanje i dolazi do učenja. Voditelj je također vješt moderator — reducira pritisak izvođenja koje dijete često osjeća i pruža mu podršku uz istovremeno nadziranje djetetovog čitanja čime vježbaju izgradnju vokabulara, bolje razumijevanje materijala, te stjecanje tečnosti i samopouzdanja kao čitatelja.
Intermountain Therapy Animals (ITA), neprofitna je organizacija koja je pokrenula R.E.A.D. 1999.g. kao prvi sveobuhvatni program opismenjavanja izgrađen oko inovativne ideje čitanja psima. U 20 godina osposobljeno je više od 6000 R.E.A.D. timova i
pridruženih organizacija.
R.E.A.D. se proširio na svih 50 Sjedinjenih Država i sve više zemalja diljem svijeta, program nastavlja rasti uz sve veći interes upravo zato što budi ljubav prema čitanju i knjigama kod djece posvuda!
Učenje čitanja često se manje odnosi na intelektualna ograničenja, a više na prevladavanje strahova i stvaranje interesa. Kao što se možda sjećate iz svojih školskih dana, strah može paralizirati inteligenciju, a upravo životinje su idealni suputnici za čitanje jer:
Naravno da ne mogu, ali mogu biti odlični slušatelji. Njihova prisutnost stvara poticajno i zanimljivo okruženje:
Djeca koja sudjeluju postižu goleme korake u vještinama čitanja i komunikacije dok, paralelno, izgrađuju samopoštovanje, samopouzdanje i društvene vještine. Tu su i dodatne prednosti – bolji uspijeh u ostalim nastavnim predmetima, veći interes za sudjelovanje u nastavi, redoviti dolazak u školu, pa čak i dobro održavanje osobne higijene.
Doslovno tisuće medijskih priloga hvale R.E.A.D. program, od nacionalnih novina, časopisa, internet portal pa do TV emisija. Individualni rezultati čitanja kod djece su u stalnom porastu, a znanstvena istraživanja su to sada i dokazala (testiranje je provedeno u osnovnim školama). Rezultate ovih istraživanja objavili su i poznati obrazovni časopisi kao što su Association for Childhood Education International i International Literacy Association.
“Iskustvo čitanja psima je jednostavno čarobno – nema drugog načina da ga opišem.”
– Dana Tumpowsky
Direktorica odnosa s javnošću, Salt Lake City knjižnica
“Kad je moj sin počeo čitati Buddyju počeo sam primjećivati koliko je uzbuđen zbog samog čitanja, koliko priča o svakom susretu i koliko mu se interes za čitanjem povećao, čak i kad psa nije bilo.”
– Keeganov tata
Twin Falls, Idaho
“Nismo mogli ni sanjati koliki utjecaj će ovaj program imati na naše učenike. S akademske strane gledajući , oni učenici koji su sudjelovali u R.E.A.D.-u pokazali su veliki napredak u vještini čitanja. Kao šlag na torti, učenici su također počeli uživati u samostalnom čitanju te su počeli su pokazivati znatiželju za različite knjige, a što je najvažnije stekli su samopouzdanje, ne samo u svojoj sposobnosti čitanja, već i u svojoj sposobnosti da komuniciraju s drugima na pozitivan način . Radujemo se proširenju programa kako bismo uljučili što više djece.”
– Rae Louie
Ravnateljica, osnovne škole Bennion, Salt Lake City, Utah
Trebaš pomoć?
Automated page speed optimizations for fast site performance