Storybox je ponosan partner R.E.A.D® programa u Hrvatskoj!
Reading Education Assistance Dogs® (R.E.A.D.)® je program koji poboljšava vještine čitanja i komunikacije kod djece koristeći snažnu metodu: čitanje psu.
R.E.A.D. psi su trenirane, testirane i registrirane, terapijske životinje koje volontiraju sa svojim vlasnikom/voditeljem u timu, posjećujući škole, knjižnice i mnoga druga mjesta.
Danas postoje tisuće registriranih R.E.A.D. timova diljem Sjedinjenih Američkih Država i Kanade te još 25 zemalja diljem svijeta; od Švedske i Španjolske do Tajvana, Hrvatske i Južne Afrike.
R.E.A.D. je jedna od onih ideja koje, prema riječima Billa Moyersa, “probijaju ovozemaljsko da bi došle do čudesnog.”
KAKO TO FUNKCIONIRA?
R.E.A.D. koristi registrirane terapijske životinje koje su trenirane i testirane u pogledu zdravlja, sigurnosti, potrebnih vještina i temperamenta. Kad ove
posebne životinje dođu slušati djecu kako čitaju, djeci je zabavno! I to čini razliku.
GDJE SE SVE R.E.A.D.® PROVODI?
R.E.A.D. program provodi se u:
- osnovnim školama
- knjižnicama
- predškolskim ustanovama i ustanovama koje skrbe za djecu
- programima prije i poslije nastave
- zdravstvenim ustanovama
- raznim klubovima za dječake i djevojčice
- popravnim institucijama za mlade
- Nove, kreativne ideje i varijacije pojavljuju se s našim timovima cijelo vrijeme!
KADA PAS U R.E.A.D.® PROGRAMU SLUŠA...
okolina se mijenja, djetetov strah zamjenjuje željno iščekivanje i dolazi do učenja. Voditelj je također vješt moderator koji smanjuje pritisak koje dijete često osjeća i pruža mu podršku uz istovremeno nadziranje ispravnog čitanja čime vježbaju izgradnju vokabulara, bolje razumijevanje materijala, te stjecanje tečnosti i samopouzdanja tokom čitanja.
Intermountain Therapy Animals (ITA), neprofitna je organizacija koja je pokrenula R.E.A.D. 1999.g. kao prvi sveobuhvatni program opismenjavanja izgrađen oko inovativne ideje čitanja psima. U 20 godina osposobljeno je više od 6000 R.E.A.D. timova i pridruženih organizacija.
R.E.A.D. se proširio na svih 50 Sjedinjenih Američkih Država i sve više zemalja diljem svijeta, program nastavlja rasti uz sve veći interes upravo zato što budi ljubav prema čitanju i knjigama kod djece posvuda!
ZAŠTO PSI?
Učenje čitanja često se manje odnosi na intelektualna ograničenja, a više na prevladavanje strahova i stvaranje interesa. Kao što se možda sjećate iz svojih školskih dana, strah može paralizirati inteligenciju, a upravo životinje su idealni partneri za čitanje jer:
- pomažu pri opuštanju, usporavaju rad srca i snižavaju krvni tlak
- pažljivo slušaju
- ne osuđuju, ne kirtiziraju i ne ismijavaju
- dopuštaju djeci da čitaju svojim tempom
- stvaraju manju nelagodu od vršnjaka
- djeca postaju tutori
ŠTO? PSI NE ZNAJU ČITATI!
Naravno da ne znaju, ali odlično slušaju! Njihova prisutnost stvara poticajno i podržavajuće okruženje za djecu:
- opušteno
- ugodno
- sigurno
- neosuđujuće
- osnažujuće
- ZABAVNO!
REZULTATI SU ODLIČNI!
Djeca koja sudjeluju postižu golemi napredak u čitanju i komunikaciji dok, paralelno, izgrađuju samopoštovanje, samopouzdanje i društvene vještine. Tu su i dodatne, posljedične prednosti – bolji uspjeh u ostalim nastavnim predmetima, veći interes za sudjelovanje u nastavi, redoviti odlazak u školu, pa čak i bolje održavanje osobne higijene.
Doslovno tisuće medijskih priloga hvale R.E.A.D. program, od nacionalnih novina, časopisa, internet portal pa do TV emisija. Individualni rezultati čitanja kod djece su u stalnom porastu, a znanstvena istraživanja su to sada i dokazala (testiranje je provedeno u osnovnim školama). Rezultate ovih istraživanja objavili su i poznati obrazovni časopisi kao što su Association for Childhood Education International i International Literacy Association.